19 Mayıs 2013 Pazar

Eurovision Semi Final-2 (Eurovizyon Yarı Finali-2)

    Eurovizyonun 2.yarı finali 16 Mayıs'ta İsveç'te yapıldı. 1.yarı finale 16 ülke katılmıştı. 2.yarı finalde ise 17 ülke vardı ve bunlardan sadece 10 tanesi finale geçmeye hak kazandı. Ben 10 tane seçemedim 7 tane seçebildim. Ve bunlardan 5 tanesi tuttu. 1.yarı finale göre daha az ülke seçsem de bu sefer daha çok eğlendim, çünkü geçen seferde sadece 1 şarkıya 5puan verebilmişken, bu sefer 3 şarkıya 5 puan verebildim. Kendi puan sistemimi bile oluşturmuşum anlayacağınız ;)
    Bu turun favori şarkıları:
Azerbaycan - Hold Me
 
Danimarka- Only Teardrops

Malta-Tomorrow (Şu gülüşe bi bakın;))


Finlandiya-Marry Me (eşcinsel hakları için yerinde bir protesto)

Ukrayna-Gravity

   Görüyorsunuz ki bu turda şarkıya doyamadık :)

   Gelelim notlarıma:
   *Girişteki dans şovu muhteşemdi. Dansçılar özel olarak hazırlanmış dev ekranın üzerinde dans ediyorlardı. Sonra o dev ekran bilgisayar görüntüsüne dönüştü vs. İzlenmesi gereken bir şovdu.
   *Türkiye bayrakları yine önlerdeydi. Acaba kim taşıyor ki bunları :)
   *Şarkıların çoğu yine İngilizceydi.
   *Bu sefer erkek ve kadın şarkıcıların oranı eşitti.
   *Oylamalar bitince bu sefer dans gösterisi yerine pop müzik söylendi. İsveç pop müzik tarzında isim yapmış bir ülke. Ünlü ABBA grubu vs vs.
   *İsveç, barış yanlısı olduğunu "1840'tan beri savaşa girmedikleri" gerçeğiyle iddia etti. Ki bence de dünyanın en barış yanlısı ülkelerinden biri gibi görünüyor. Eh karlarla kaplı bir ülke için pek savaşılmıyor haliyle ;) Ama yine de ileri bir hukuku olduğu kesin.
   *İzlanda için yarışan adam Thor'u rahatlıkla oynayabilirdi, bence seçmelere katılsın buradan 1.ayrılmayacağı kesin ;) bakınız.
   *Eurovizyon tarihini anlatan ikinci bölüm de yine güzeldi ve yine güldürdü. Sunucu gerçekten sempatik bir kadın bakınız.
   *Ve bence gecenin asıl olayı ve TRT'nin de Eurovizyonu yayınlamamasının asıl sebebi Finlandiya'nın temsilcisi olan kadın şarkıcının kadın dansçıyı öpmesi. Amaçları ülkelerinde eşcinsel evliliğin yasal olmasını sağlamak. Bence gayet yerinde olmuş. Belirtmek isterim 17 Mayıs Uluslararası Homofobi Karşıtlığı Günüdür ve bu olay da bu günü daha iyi yansıtacaktır. Onların tüm dünyadaki eşcinsellere hediyesi bu oldu sanırım :)

   *Ve yarı finali geçenler: Macaristan, Azerbaycan, Finlandiya, Malta, Gürcistan, Romanya, Norveç, İzlanda, Ermenistan, Yunanistan.

   Benim diğer bir favori Eurovizyon şarkım ise Türkiye'ye 2010'da ikinciliği getiren ama bence ve birçok kişice 1. olması gereken Manga-We Could Be The Same (Bir olabiliriz!) şarkısı. O sene 1.olan kız Almandı ve şarkıyı İngiliz aksanıyla söylemeye çalışıyordu, rezaletti ama sanırım birileri sempatik bulmuş :/


2 yorum:

  1. bu yazına bayıldım gerçekten ben bu yıl izleyemedim ama süper bir yılı kaçırmışım sanırım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tşk ederim :)
      Bu yıl gerçekten de güzeldi. Sadece final biraz kötüydü. TRT sayesinde pek kimse izleyemedi. Benim gibi aylar öncesinden tarihleri bilgisayar ekranına not alan takıntılı seyirciler izleyebildi sanırım ;)
      İstersen tekrarını izleyebilirsin

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...