19 Mayıs 2013 Pazar

Eurovision Final (Eurovizyon Finali)

    Evt, geldik Eurovizyon'un son gününe. Bu sene de geçti bitti. Seneye umuyorum ki Türkiye katılır, en azından TRT yayınlar. Tabi internetten rahatça izleme fırsatı var. Ama senelerdir Eurovizyon'u sunan Bülent Özveren ile daha keyifli geçiyor. Çünkü bir sürü bilgi aktarıyor izlerken, eğlenceli geçiyor. Eminim çoğunuz adını bilmeseniz de sesini hatırlamışsınızdır :)
   Kazananı açıklamadan önce notlarımı düşmem lazım :)
 
   **** Bu sefer girişlerini pek beğenmedim.
   **** 26 şarkı vardı. Biliyorsunuz iki yarı finalden toplam 20 şarkı geldi. Her yıl 5 ülke yarı finallere girmeden finale katılır. Bunlar İspanya, Fransa, İtalya, İngiltere ve Almanya. Ek olarak da geçen senenin kazananı olunca toplam 26 ediyor. Bu arada her ne kadar bu ülkeler hep katılsa da çoğunlukla sonlara yakın bitiriyorlar yarışmayı. Hele ki İngiltere.. Sanırım başka başka şeyler onlar için daha önemli olduğundan pek önemsemiyorlar.
   **** Eurovizyon tarihini gösterdiler yine. Fakat bu sefer diğerleri gibi değildi ben pek eğlenmedim. Türkiye'den sadece Sertap'ı gösterdiler.
   **** Oyların verildiği aradaki zamanı geçirmek için bu sefer şarkıyı sunucu Petra Mede söyledi ve muhteşem bir kareografi gerçekleştirdi. Şarkıda İsveç'in genel özelliklerinden bahsetti. Soğuk bir ülke olduğu, barış yanlısı olduğu, eşit olduğu.. Bence ve herkesçe dikkat çeken şey de eşcinsel haklarını savunduklarını göstermeleriydi. 2 erkeği öpüştürdüler onlar da. TRT bunu biliyor muydu acaba?? Finlandiya onları vazgeçirmişti, bunu gördükten sonra bir oh çekmişlerdir artık ;) Videoyu izleyelim :) (Petra 2:15'te çıkıyor)

    
    **** Her sene yaşadığımız ve çoğumuzun bildiği şey. Ne kadar komşunuz varsa o kadar çok puan alırsınız ;) Bir ülkenin komşuları arka arkaya çıkınca o ülkenin puanı artıyor birden, sonra bir bakıyorsunuz o ülke gerilere düşmüş ;). Hepimiz biliyoruz Eurovizyon politik bir yarışma, kuruluşu politikmiş zaten. Eğer bir ülke diğeriyle yakınlaşmak istiyorsa yüksek puan veriyor ve herkes birden yumuşuyor ;) Mesela bu turda İsrail Azerbaycan'a 12 puan verdi. Ben çok şaşırdım. Türkiye katılmayınca Almanya'nın Azerbaycan'a oy vermesini bekledim ama oradan 1 puan bile çıkmadı. 
    ***** Oylama bölümü rezaletti. Sonlara doğru heyecan yaşarsınız ya, bu sefer pek olmadı. Daha oylamanın bitmesine 4 ülke kala birinciyi anons ettiler ve çağırdılar. Arada bayağı fark vardı, birinci kesinlikle belliydi ama insanlar o sevinci heyecanı yaşayacakken ekranlarda hala oylama vardı. Bence çok çok kötüydü. Petra olmasa katlanılamazdı bile. 

    Veee, kazanan benim de ilk turda beğendiğim Danimarka oldu. Bence flüt, davullar ve zaten sanki kazanmışçasına yapılan sahne gösterisi insanları motive etti, coşturdu. Eh şarkı çok güzeldi tabi :))
    Azerbaycan 2. oldu. Biraz üzüldüm ama neyse ki hak etmeyen biri 1. olmadı. Bence sonuç memnun edici. Yine de Azerbaycan 1. olsaydı ne güzel olurdu. Farid Mammadov çok güzel bir şov sergiledi bize. Onları da tebrik ederim.
    Bu da sonucun fotoğrafı. Görüntüdeki sunucu 12 puanın Azerbaycan'a gittiğini söyledi ve sonuçlar belli oldu. Azerbaycan derkenki el hareketleri çok komikti :) Sanki Japonya'yı filan ilan ediyordu, karate hareketleri yaptı resmen :D


                                    1. şarkıyı yayınlamamak olmaz :)

       Farid'i yayınlamazsam içimde kalırdı. Bu arada sadece 21 yaşında imiş kendileri. Hiç de öyle göstermiyor ;)



   Bir Eurovizyon'un daha sonuna geldik. Siz ne düşünüyorsunuz??



2 yorum:

  1. Sadece sarkıların isimlerine bakarak bu iki sarkı derece yapar diye düsünmüstüm. Öyle olmus :) Ben sevdim sarkıları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) özellikle hold me yi videosuyla izlemek lazım, şovları beni çok memnun etti

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...