30 Nisan 2013 Salı

Eski Notlarımla Yaptığım Tırnak Süslemelerim ;) (Newspaper nail art)

   Geçen yazımda bahsettiğim tırnak süslemesini anlatmanın vakti geldi :)


   Önce turnaklarımıza koruyucu ojemizi sürüyoruz, bu hem ojenin daha dayanıklı olmasını hem de tırnağımızın daha az zarar görmesini sağlıyor :). Sonra istediğimiz renkte ojemizi 2 kat sürüyoruz. Yazılar kağıttaki gibi görünsün isterseniz beyaz sürebilirsiniz. Ben beyaz ve sarıyı denedim, sarı daha güzel oldu ;) Yazılar siyah olduğu için açık tonlarda bir renk olması iyi olacaktır. Kullanılacak kağıtları kesiyoruz ve alkollü bir suya batırıp biraz bekletiyoruz. Kolonya kullanılabilir ama kesin çözüm için alkol oranı daha yüksek şeyler de kullanabilirsiniz, rakı, votka vs yani ;) rakı koku yapıyor ama yeni milli içkimizin işe yaramayacağı kesin ;) Velhasıl kağıt/gazete suda biraz bekledikten sonra tırnağımızı da suya batırıyoruz ve sonrasından kağıdı/gazeteyi alıp tırnağımızın üstüne bastırıyoruz. Yazıların eşit çıkması için her tarafını bastırmamız lazım ve bu sırada kağıdı hareket ettirmemek lazım tabi :)) Biraz sert bastırınca ve arada da suyla ıslattığımız kulak pamuğunu üstünde gezdirince 1 dk içinde rahatça oluyor :)) Sonrasında da top coat ile ojeye hem parlaklık hem dayanıklılık sağlayarak manikürümüzü/süslememizi bitiriyoruz. Hem kullanışlı, hem zevkli hem yaratıcı :)) Kağıttan çıkan yazı ters olarak aktarılıyor fakat siz isterseniz a4 kağıda yazıları tersten yazdırarak tırnak üstünde düz yazılar da oluşturabilirsiniz, istediğinizi yazabilirsiniz. Bulmacalar, sudoku filan da yapabilirsiniz :))


   Dikkat edilmesi gereken bazı noktalar var; kağıdı/gazeteyi hareket ettirmeyin!!
   Eklemek istediğim çok önemli bir şey var. Nette gezinen videolarda yazının izi tırnağa geçiyor fakat ben beyaz kağıtla sertçe bastırınca kağıttaki yazı direk tırnağa geçiyor, kağıt bembeyaz kalıyor :)) fakat bunu gazeteyle deneyince yapamadım. Yeni mezun olduğum için de yeterince notum var bunu yapabilmek için. İyi bakarsanız sarı ojedeki yazılarda "psikoloji, bilim ve analiz" yazılarını görebilirsiniz ;)
 


   Bununla ilgili bir video.

2 yorum:

  1. süpermiş. ben de uzun zamandır yapmayı istiyordum bunu. en kısa zamanda deneyim bari :)

    bu arada yorum yazarken kelime doğrulama çıkıyor. biraz yorucu. ayarlardan kapatırsan daha kolay yorum bırakabiliriz ;)

    YanıtlaSil
  2. Kapattım hemen, uyarı için sağ ol. hala yeniyim ;)
    Benim en rahat yaptığım nail art oldu. Diğerleri için bayağı bi efor ve konsantrasyon gerekli :/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...