12 Ekim 2013 Cumartesi

Coupling (İngiltere 2000-2004)

     Uzun süredir izleme listemde yer alan bu güzel diziyi izlemeye sonunda başladım. Geç bile kalmışım.
     Doctor Who'nun başyazarı Steven Moffat'ın yazdığı bir dizi olduğunu öğrenince hemen listeme almıştım. İzlemeye başlayınca da 'Vav, Steven'a bak sen, insanları öldürmekten başka şeyler de bilirmiş' dedim. Dizide cinsellik çok ön planda. Steven bu dizide de yapacağını yapmış. Cinsellik ve komediyi birbirine çok güzel harmanlamış. Dizi 2000-2004 arasında 4 sezon devam etmiş. Bir bölüm 30 dakika uzunluğunda ve bir sezon da genel olarak 7 bölümden oluşuyor. 2 3 günde bütün bölümleri bitirdim ve tekrar da izleyebilirim.


     Dizide Moffat'ın izi rahatlıkla görülüyor. Kullanılan ifadeler (geronimo gibi), karakterlerin Star Trek, Doctor Who, Sherlock Holmes hayranlıkları, yeni korkunç karakterler (Peltek Adam) gibi birçok şey benzeşiyor. Sanal iletişimden (telepatik alan) daha ilk bölümde bahsediliyor hatta. Moffat'ın her konuda yaratıcı olduğunu daha iyi anlamış oldum açıkçası. Bi de Moffat aslında bu diziyi kendi ilişkisinden (birlikte çalıştığı yapımcı Sue Vertue ile olan, şu an evliler tabi) esinlenerek yazmış. Cinsellik o kadar çok ki, bunun neresindesin Moffat diye düşünüyorum.

Sırasıyla Jane, Susan, Steve, Patrick (mavi tişörtlü), Jeff ve Sally.
      Dizide Steve (Steve yani Moffat bu karakter mi?) , Jeff, Patrick, Susan (Yapımcı Sue da bu karakter mi?), Jane ve Sally isminde 3 kadın 3 erkek 6 arkadaşın ilişkileri anlatılıyor. Bu ilişki kadın erkek ilişkileri tabi ki. Karakterlerin her birinin farklı özelliği var. Favoriniz Jeff olacaktır büyük ihtimalle. Ama hepsi birbirinden iyi tabi ki :)


      Herkesin izlemesi gereken dizilerden biri diye düşünüyorum. Kültürümüz her ne kadar farklı olsa da kadın erkek ilişkileri her yerde benzer. İzledikten sonraki yorumlarınızı bekliyorum :)
      Bi de aslında şu sahne bütün diziye bedel sanırım biz Whovianlar için. Çünkü Doctor Who o dönemde yoktu ve Moffat yapmıştı yapacağını, dizideki bilimkurgu dükkanı sahibi çocuğa 'Bring Back Doctor Who (Doctor Who'yu geri getirin)' yazılı tişört giydirmişti (4.sezon 3.bölüm 28.dk). Ve bu 2004 yılıydı. Veee sonuçta 2005'te Doctor döndü :)  Ayrıca bilimkurgu dükkanlarının nasıl olduğunu da gördük, her yerde Dalekler vardı ve EXTERMINATE diye çığlık atıyorlardı. Moffat gerçekten de Doctor delisiymiş. Düşünsenize bir gün sizde en sevdiğiniz dizinin senaryosunu yazıyorsunuz. Moffat çok uğraşmış olmalı bunun için :)

6 yorum:

  1. Hem İngiliz hem de Amerikan versiyonunu keyifle izlemiştim ve çok eğlenmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amerikan versiyonunu bilmiyordum. Ona da bakmalıyım :)

      Sil
  2. Arkadaşım delisi bu dizinin. Bende izlemeyi düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Bu arada ojebalonjoje nin blog tanıtımında gördüm seni bende henüz 3 günlük blogcuyum :)
    beklerim
    http://ladykozmetikdelisi.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...